02.10.2020 r. obchodziliśmy X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia pod hasłem „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają!” Przygotowania do tego wydarzenia trwały już od połowy września. W tym czasie wszyscy uczniowie aktywnie przypominali sobie tabliczkę mnożenia w formie zabawy „Hasło dnia”. Oprócz tego mogli sprawdzić swoją wiedzę, rozwiązując łamigłówki matematyczne związane z tabliczką mnożenia: „Wykreślanka”, „Labirynt z mnożeniem”, „Wykreślanka. Podzielność”, „Labirynt. Liczby pierwsze”. To pozwoliło im się lepiej i efektywniej przygotować do tego najważniejszego starcia z innymi kolegami i koleżankami.
W tym roku szkolnym ŚDTM panie Barbara Kudławiec i Aneta Motyka zorganizowały w minimalnej wersji na lekcjach matematyki. Uczniowie losowali zadania sprawdzające ich znajomość tabliczki mnożenia i rozwiązywali je w pojedynkę. Każdy, kto odpowiedział poprawnie na 5 pytań z losu, otrzymał imienną legitymację Eksperta Tabliczki Mnożenia.

Wśród najlepszych tabliczkowiczów znaleźli się:
Klasa IV:
Filip Augustyn
Mateusz Bargieł
Amelia Czyżykiewicz
Natalia Halik
Gabriel Kucharczyk
Przemysław Zając

Klasa V:
Franciszek Ciapaj
Beata Kamyk
Gabriel Ryba
Bartłomiej Wadas

Klasa VI
Antoni Ciapaj
Patryk Gryboś
Wojciech Halik
Adam Kurzawa
Lena Myśliwiec
Bartłomiej Reczek
Aleksandra Rybka
Maja Rydarowicz
Maja Stolarska
Wiktor Tarsa
Amelia Wędrychowicz
Aleksandra Wołkowicz

Klasa VII:
Dawid Augustyn
Gabriela Hebrajska
Wiktoria Kuk
Milena Maniak
Julia Środulska
Bartosz Woźniak

Klasa VIII:
Szymon Fugiel
Maksymilian Kamyk
Maciej Pyznar
Urszula Szpyrka

Oprócz tego Eksperci wzięli udział w Konkursie matematyczno-logicznym ARCYMISTRZ MNOŻENIA, przeprowadzonym w formie online.
Do głównego finału zakwalifikowała się Amelia Czyżykiewicz z klasy IV.
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia to dzień symboliczny. Dzień ten ma na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Uczniowie, którzy w trakcie wakacji zdążyli zapomnieć tabliczkę mnożenia, mają okazję nadrobić te zaległości. Dorośli mogą popisać się przed dziećmi doskonałą znajomością trudnych przypadków mnożenia.

Barbara Kudławiec
Aneta Motyka