W naszej szkole trening mózgu odbywa się cały rok, nie tylko 18 marca. W mowie potocznej mózg określamy jako: szare komórki, umysł, intelekt, centrum dowodzenia, twardy dysk, czy osobisty komputer. Z pewnością pełni kluczową funkcję. Na jego sprawność wpływa odpowiednia dieta, aktywność fizyczna i umysłowa. Trenujemy koncentrację i spostrzegawczość. Podczas lekcji przedmiotowych oraz zajęć rozwijających umiejętności uczenia się praktykujemy rozwiązywanie krzyżówek, łamigłówek słownych, obrazkowych, logicznych zagadek, różnorodnych quizów IQ, pamięciowych działań matematycznych, zagadek IQ typu „przełóż zapałkę”, wyszukiwanie różnic. Realizacja projektów edukacyjnych świetnie podtrzymuje aktywność intelektualną młodych ludzi. Niezwykłą pomysłowością wykazali się uczniowie klasy piątej, szukając trwałej obecności starożytnych bogów we współczesności. Przygotowali interesujące prace plastyczne „Śladami mitologii”, „Siedem cudów Ziemi Gorlickiej”, „Łacińskie powiedzenia i związki frazeologiczne w języku polskim”, a nawet grę planszową „W starożytnym Labiryncie”. Natomiast czwartoklasiści uzyskali rewelacyjne efekty w projekcie "W średniowieczu". Można się wzorować na ich kreatywnym podejściu do tematu, nowatorskich rozwiązaniach i podziwiać makiety zamków z ruchomymi elementami, podświetleniem, figurkami, realistycznymi zbrojami rycerzy. Prace cechuje bogactwo treści merytorycznych, estetyka wykonania oraz piękno opisów.
Rozgrzewanie szarych komórek, podejmowanie wyzwań, szukanie rozwiązań, nadanie im najwłaściwszej formy wyrazu to szybszy rozwój zdolności poznawczych, wzmocnienie pamięci, koncentracji, kreatywności, tym samym podnoszenie samooceny uczniów, nabieranie pewności siebie.
Małgorzata Stępień