Zielona Szkoła Mrzeżyno 2022

Ostatnie trzy lata były dla społeczności szkolnej prawdziwą rewolucją. Szkolne ławki, głośne przerwy, zeszyty w kratkę i linię, tablicę zastąpiły  ekran i klawiatura komputera. Nauka zdalna spowodowana pandemią Covid 19 była wyzwaniem dla nas wszystkich - uczniów, rodziców i nauczycieli. Gdy po feriach zimowych szkolne korytarze zapełniły sie na nowo, coraz częściej powracało pytanie o wyjazd na zieloną szkołę. 5 czerwca 2022 r. marzenie wielu stało sie faktem. 37 szczęśliwców, zarówno weteranów poprzednich wyjazdów, jak i nowicjuszy wyruszyło w upragnioną podróż do Mrzeżyna nad Bałtykiem.

Zielona Szkoła to czas nauki i relaksu. W Mrzeżynie i Kołobrzegu znajdują się pomniki zaślubin Polski z morzem. Ich odwiedzenie było okazją, by porozmawiać o trudnej drodze Polaków do niepodległości. W przepięknym Kołobrzegu byliśmy dwukrotnie. Wspięliśmy się na szczyt majestatycznej latarni morskiej, z której roztaczał się piękny widok na port, morze i miasto. Zwiedziliśmy muzeum minerałów, a następnie popłynęliśmy w rejs statkiem "Santa Maria". Znalazł się również czas na zakup pamiątek i pisanie pocztówek. Nie wszystkie jednak dotarły, gdyż na poczcie (o zgrozo!) zabrakło znaczków. Podczas drugiego wyjazdu do Kołobrzegu uczestniczyliśmy w "Pirackiej przygodzie" Szanty, które nauczyliśmy się wtedy, rozbrzmiewały w głowach jeszcze długo, zanim dotarliśmy na kolację.

Jedzenie w ośrodku Famasta było pyszne, zdrowe i bardzo urozmaicone. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie i najeść się do syta. Pogoda była piękna, zachęcała do długich spacerów, plażowania, a nawet morskich kąpieli.

Długotrwała pandemia wpłynęła niekorzystnie na nasze zachowanie, zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Aby zregenerować nasz umysł i ciało, wskazane były piesze wycieczki, których nie brakowało. W piękne, słoneczne popołudnie wybraliśmy się na 10 km. spacer w kierunku Pogorzelicy. Podążaliśmy lasem, wsłuchując się w śpiew ptaków i obserwując leśną przyrodę. Powrót brzegiem bałtyckiego morza łagodził chłodny powiew wiatru znad morskich fal i delikatne muskanie stóp morska wodą.

Każdego dnia na dzieci czekały inne atrakcje. Byliśmy w aqua parku w Mrzeżynie i Koszalinie. Uczniowie spróbowali swoich sił, grając w bilarda i kręgle. Wola walki i zwycięstwa była wielka, a zabawa przednia. Po kolacji był czas na gry i zabawy zespołowe. Szczególną popularnością cieszyła się siatkówka plażowa.

Zielona Szkoła nie mogłaby się odbyć bez chrztu, dyskoteki oraz ogniska. Wszystko co dobre, kiedyś się kończy... Smutek i żal z powodu wyjazdu łagodził lekki deszcz i powiew chłodnego nadmorskiego wiatru.

Nad bezpieczeństwem dzieci czuwała kadra pedagogiczna w składzie: kierownik K. Holik oraz wychowawcy K. Ciapaj, J. Bagnicka, T. Górski i M. Jamro.