W tym roku uczniowie klasy szóstej angażowali się w wielorakie działania szkolne Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Dla poszerzania swoich horyzontów wykorzystali liczne wyjścia, wyjazdy, spotkania. Częściej również bywali w szkolnej bibliotece. Tu twórczo korzystali z księgozbioru, sami szukali potrzebnych informacji bądź po prostu czytali dla przyjemności. Kilkakrotnie odwiedzali prawdziwy teatr, podczas lekcji zredagowali leksykony teatralne oraz samodzielnie przygotowali inscenizację bajki I. Krasickiego „Czapla, ryby i rak”. Spodobały im się lekcje języka ojczystego na leżąco. W sali lub bibliotece na rozłożonych materacach po prostu się czyta dla siebie, odkrywa nieznane, pogłębia zainteresowania. Można się przekonać, ile wiem o świecie? Co się dzieje wokół mnie? Czy ograniczam się do zadanych lekcji? Co mnie pasjonuje? Dnia 25 maja wspólne lekcje języka polskiego dla uczniów klas piątej i szóstej przybrały formę intelektualnego turnieju na zasadach „Jeden z dziesięciu”. Prowadząca p. Joanna Cieśla pilnie przestrzegała limitu czasu, a trafności odpowiedzi pilnowała p. Małgorzata Stępień. Pierwsza tura pytań z bardzo wielu dziedzin trafiała do wszystkich uczestników. Do ostatecznej rozgrywki przystąpiły trzy drużyny. Zdecydowane zwycięstwo piątoklasiści odnieśli: Natalia Wójcik i Kacper Sierant, im właśnie przypadł tytuł SZKOLNEGO OMNIBUSA. Niżej na podium stanęły Martyna Machowska i Zuzanna Śliwa z klasy piątej oraz szóstoklasiści: Arkadiusz Bugno i Dorian Ulejczyk. Bakcyl czytania zagnieździł się na dobre, daje posmakować wiedzy, a co najważniejsze wlewa entuzjazm i urozmaica zajęcia. Uczniowie lubią lekcje na leżąco.
Joanna Cieśla, Małgorzata Stępień