
Wsparci decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej ruszamy z promocją czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Zaczynamy realizację projektu
Książki naszych marzeń w zakresie szkoły podstawowej. To nowe przedsięwzięcie ma na celu poprawę kondycji czytelniczej najmłodszych uczniów. U nas - książki już zakupione, czekają na oprawienie, katalogowe opracowanie. A tymczasem w projekcie wystartowali uczniowie klasy 5 SP im. KEN. Wspólna inicjatywa nauczyciela bibliotekarza
mgr Joanny Cieśli i wychowawcy
mgr Małgorzaty Stępień oraz pracowników Wojewódzkiej Biblioteki Pedagogicznej w Nowym Sączu Filia w Gorlicach zaowocowała atrakcyjnymi zajęciami. Dnia 4 listopada 2015 r. w salach Biblioteki Pedagogicznej uczniowie aktywnie uczestniczyli w warsztatach edukacyjnych
Książka odwieczny towarzysz człowieka. Zajęcia miały charakter interdyscyplinarny, obejmowały i poszerzały wiedzę uczniów z zakresu historii, języka polskiego, zajęć komputerowych i plastyki. Dzieci pod czujnym okiem
mgr Małgorzaty Janusz-Nowickiej odkrywały tajemnice pisma ideograficznego, najstarszych alfabetów, historię książki oraz rozwój pisma w różnych kulturach od czasów najdawniejszych do współczesnych. Głównym celem warsztatów było ukazanie faktu, że książka od czasów najdawniejszych towarzyszy człowiekowi, a jej obecność pozwala na ciągły rozwój cywilizacji. Podzieleni na małe grupy uczniowie wcielili się w role autorów i edytorów własnych książek, ale wybrali języki pozaeuropejskie i punktowe pismo dla niewidomych. Ogromne zasoby Biblioteki Pedagogicznej pozwoliły na przygotowanie arcyciekawych publikacji: egipskie hieroglify pozwoliły spisać
Księgę imion, ideograficzne pismo japońskie, gdzie jeden znak oznacza jedno pojęcie, dało
Zabytki Japonii, arabskie
Sekrety Arabii. Alfabet L. Braille’a oparty na wojskowym systemie umożliwiającym odczytywanie rozkazów bez użycia światła wykorzystała grupa dziewcząt, aby zredagować zbiorek popularnych wierszyków
Wlazł kotek na płotek. Wyjazdowa forma zajęć, nowe środowisko edukacyjne oraz możliwość twórczej ekspresji są atrakcyjne. Piątoklasiści wykazali się nie tylko chęcią zdobywania wiedzy o świecie, jak i szerokimi zainteresowaniami, ale i kreatywnością myślenia.
Joanna Cieśla, Małgorzata Stępień
Więcej zdjęć w galerii >>