28 stycznia 2014 roku wyłoniliśmy MISTRZÓW MATEMATYKI:
Klasa I SP – Maciej Pyznar
Klasa II SP – Martyna Machowska
Klasa III SP – Patryk Mońka
KLASA IV SP – Paula Rolak
KLASA V SP – Ewa Pyrcioch
KLASA VI SP – Natalia Gubała
KLASA I GIM – Piotr Biernacki
KLASA II GIM – Aleksandra Kukla
KLASA III GIM – Weronika Brach
Zwycięzcom gratulujemy!!! 28 stycznia 2014 roku odbył się finał, a zarazem IV etap Szkolnego konkursu matematycznego Matematyka nie musi być nudna. Całe przedsięwzięcie rozpoczęło się w październiku 2013 roku. Nauczycielki matematyki mgr Barbara Kudławiec oraz mgr Aneta Motyka opracowały program czteroetapowego konkursu dla uczniów klas I-III SP, IV-VI SP oraz I-III GIM.
Trzy pierwsze etapy konkursu miały miejsce w poszczególnych klasach, a czwarty, ostatni etap jako podsumowanie całości, rozgrywał się w sali gimnastycznej.
I etap - Czytam ze zrozumieniem - uczniowie odpowiadali na postawione pytania, znajdując uprzednio potrzebne do rozwiązania zadań informacje w tekście o naszym regionie Zagórzany - mój region – moja mała ojczyzna. Etap ten odbył się w listopadzie 2013 roku i uczestniczyli w nim wszyscy uczniowie.
Etap II - Matematyka na co dzień – wykorzystanie w praktyce. W grudniu 2013 roku wyłonieni laureaci każdej klasy rozwiązywali zestaw zadań dotyczących sytuacji z życia codziennego.
Etap III - Z logiką na Ty - Dnia 7 stycznia 2014 roku uczniowie zmagali się z zadaniami logicznymi o różnym stopniu trudności, dostosowanymi do poziomu wiedzy i umiejętności poszczególnych klas.
Etap IV – Dnia 28.01.2014 r. trzech najlepszych uczniów z każdej klasy podjęło walkę o tytuł Mistrza Matematyki. Finał konkursu odbył się w sali gimnastycznej przy dopingującej publiczności. Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej rozwiązywali zadania tekstowe dotyczące życia codziennego oraz zadania związane z obliczeniami zegarowymi połączone z zabawami ruchowymi, takimi jak: przejście po ławeczce z piłeczką pingpongową na łyżce, strącanie kręgli. Uczniowie klas IV – VI rozwiązywali zadania za 1 lub 2 dwa punkty, posługując się kostką i pionkami w planszowej grze matematycznej. Nie zabrakło również pól z bonusami, lub stratami punktowymi.
Gimnazjaliści wcielili się w zawodników ze znanego teleturnieju Milion w rozumie. Odpowiadali na pytania matematyczne, za które otrzymywali określoną ilość punktów. Maksymalnie mogli zdobyć, tak jak w teleturnieju 1 000 000 …. punktów. Niestety :)
Dla uatrakcyjnienia zabawy z konkurencjami zmagały się także całe klasy. Zadania były urozmaicone: krzyżówka, wrzuty piłeczek do kosza, rysowanie z zamkniętymi oczami figur płaskich, gra w kalambury.
Wszyscy uczestnicy IV etapu konkursu otrzymali skromne upominki, które zdobyłyśmy od sponsorów, a częściowo ufundowałyśmy. Słodkie upominki trafiły do każdej klasy za wyrównaną grę fair play.
Konkurs podobał się uczniom, a jego podsumowanie zapewniło im rozrywkę, dobrą zabawę, jednocześnie ucząc i wzbogacając ich wiedzę matematyczną.
Aneta Motyka, Barbara Kudławiec