W ramach projektu Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, uczniowie Zespołu Szkół w Zagórzanach realizowali projekt pt. Jak wzbić się do niebaWpływ paliw i konstrukcji modeli na poruszanie się obiektów w powietrzu.
Realizacja projektu trwała od września 2012 r. do grudnia 2012 r.
Treści programowe przedmiotów matematyczno-przyrodniczych były realizowane przez trzy dziesięcioosobowe grupy uczniów gimnazjum przy współpracy nauczycieli – opiekunów:
•    GRUPA CHEMICZNA - mgr Marcin Juszczęć,
•    GRUPA MATEMATYCZNA - mgr Barbara Kudławiec,
•    GRUPA FIZYCZNA  - mgr Aneta Motyka.
Podstawowym celem przygotowanego projektu było budzenie zainteresowań wśród uczniów prawidłowościami otaczającego świata i zrozumienie podstawowych praw fizycznych rządzących lataniem ciał. Projekt miał również na celu zainspirowanie uczestników do konstruowania samolotów, balonów i rakiet według własnego pomysłu i badanie praw aerodynamicznych na przykładzie swoich modeli.
Najciekawsze okazały się zajęcia na boisku szkolnym, podczas których uczniowie wypróbowywali skonstruowane przez siebie „maszyny latające” oraz zajęcia doświadczalne, podczas których samodzielnie wykonywali proste doświadczenia dotyczące aerodynamiki. Doświadczenia zostały sfilmowane i posłużą jako filmy instruktażowe.
Podsumowanie projektu nastąpiło 10.01.2013 r. z udziałem uczniów, rodziców, pracowników szkoły. Uczniowie przygotowali scenografię, świetnie odzwierciedlającą realizowany temat. Przenieśli nas do czasów starożytnych, prezentując scenkę „Dedal i Ikar”, która pokazała, że już w czasach starożytnych ludzie pragnęli latać.
Zaprezentowali efekty swojej pracy, czyli własnoręcznie wykonane samoloty, rakiety i balony. Zaprezentowali w formie krótkich filmików efekty pracy – czyli „zawody lotnicze”.
Przedstawione przez nich informacje pozostaną w pamięci wszystkich uczniów i spowodują, że z dużą ciekawością będą szukali własnych dróg rozwoju po krainie nauk matematyczno-przyrodniczych.
Uczniowie uczestniczący w projekcie Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych.

Grupa Matematyczna:
Brach Weronika
Falarz Tomasz
Jerzak Aneta
Kozień Krzysztof
Laskoś Aleksandra
Mitoraj Jolanta
Rąpała Justyna
Sierant Patrycja
Siewiera Paulina
Szura Paulina

Grupa fizyczna:
Burkot Anna
Ciuk Tomasz
Knapik Mateusz
Kurzawa Kamil
Pikusa Michał
Skowronek Krzysztof
Sołtysik Michał
Tajak Przemysław
Grupa chemiczna:
Ciuk Katarzyna
Kalisz Anna
Kluska Katarzyna
Maniak Ewelina
Pyrcioch Marzena
Rolak Kamila
Rzepiela Ewelina
Stefaniak Monika
 

Aneta Motyka

Więcej zdjęć dokumentujących realizację projektu można zobaczyć w galerii >>